lördag 14 november 2009

Sammanfattning Kållandsåträffen!

Först vill vi naturligtvis gratta vinnarna Team Hooked/Marres.
Har just städat lite här hemma. Då hittade jag resultatlistan från Kinnekulleträffen -07. Där kom jag 35a. Men Hooked kom 13e och Marre 19e, så att dom två ihop fiskar bra, är nog ingen tillfällighet...
Nå, till vårt fiske. Det var ju trögt. För dom flesta. Regn regn regn och blåsts gjorde att man inte gärna tog fram kameran och fotade för nöjes skull. Jag har ju en öppen balja. Såna dagar skulle jag kunna byta med en kabinbåt. :0)
Fredan fick vi ju öringen som placerade oss på 12plats efter första tävlingsdagen. Hade även nån öring på ca 59cm, så det var ingen idé att ens försöka stretcha den ;0). Några gäddor, runt 5-6 kilo fick vi oxå.
Lördan tänkte vi avancera, men då enda blankingen som kom upp hade fettfenan kvar, blankade vi dag två. Hade två gä. oxå. Tappade således placeringar till 24 plats.
Söndan orkade vi inte åka till specialstället med tanke på vinden - ostliga. Vi drog ut till Klas istället- tillsammans med 20-25 andra. Vi åkte ut tillsammans med Hooked/Marres och Push Up/Myspappa, (så vi såg åt vilket håll dom körde). Push Up/Myspappa fick ju tävlingens största lax om 9805g! Grattis till er med! Nå, vi fick en liten lax direkt på morgonen 62cm visade det sig på invägningen. Hade fura hugg till på en liten fläck utanför Klas, men bara för små samt tappade... Har för mig jag såg Ulfström köra runt runt på samma område som oss. Dom vägde ju in 2 fiskar på söndagen. Så envishet och uthållighet kan löna sig...
Vi avanserade grymt på vår fisk, nämligen till plats 23. Nästa år är det vår tur att vinna! :0)

Nästa resa blir med Jan Å. till Torså för att delta i Stockholm trollingklubbs insjö KM i slutet av november. Ska bli kul!
Före det, ( helst imorrn Söndag) nån gäddsväng.
På återseende!
/Falconetti