söndag 31 mars 2013

Men jävl-r!!!
Först ett försiktigt napp längst ut på utan. När jag snärtar loss linutlösaren brakar - det man skulle kunna kalla - helvetet lös! (Men jag återkommer till det) i alla fall drar laxen ca200 m!
Jag pumpar så sakteliga in den och den följer med snällt, men jag känner att den är BROTTARTUNG! 20 m bakom båten vänder den och går en bit innan den släpper....#^*+$€£
Den var STOOOOR. Ismo mag omvänd pop 30g.
Nå, påt igen.
Vi vänder upp och jag börjar lägga i ett ytspö då det verkligen brakar lös i helvetet på Manges överst stackrade spö !!!!
Fy faaaan (ursäkta uttrycket) vad den drog iväg!!! (Top tre för mig i brutalhugg!)
Mange greppar spöt och skriker samtidigt -DET ÄR EN DUBBEL!!! då det mellersta spöts rulle börjar matar ut lina.
Jag låter mitt ytbete vara 40meter bakom båten och börjar fighta fisken.
Smack, så börjar det mata ut lina på släpspöt som jag inte hunnit hänga upp på plannerlinan än- men den släpper ganska snart.
Jag drillar in min lax ca. 3-4kg som jag försiktigt krokar av i vattnat.
Mange kan till slut få in denna starka 8-kilos (vägd på gungande våg)..
Apex 23 fot ner.
Yo!